Glasvezel problemen?
Hallo bewoners van Dalerveen, zoals jullie weten is de WMD druk bezig om de nieuwe hoofdleiding te vervangen. Nu worden er regelmatig door de uitvoerder schades veroorzaakt aan het glasvezelnetwerk.
Deze schades dienen gemeld te worden door de veroorzaker! Nu wordt er wel eens een kabel kapot getrokken en in plaats dit te melden, is het vaak letterlijk ‘zand erover’. Men hoopt dat we dit niet merken.
Als dit gebeurt zijn de beheerders van het glasvezel netwerk uren bezig om dit weer op te sporen en te repareren.
Mochten jullie als bewoners nu zien dat er een glasvezelkabel kapot is getrokken, zouden jullie dit dan door willen geven aan glasvezel Zuidenveld of aan mij, Albert Tempels tel 0612504601.
Overigens kun je ook opeens merken dat je snelheid lager is (maar internet en tv wel werken); het kan best zijn dat de kabel niet door is, maar beschadigd. Je kunt een snelheid test doen (bijv. Trined biedt deze: https://speedtest.trined.nl/ . Kies dan als Host wel Trined B.V. Sint Oedenrode. ), zodat je weet welke snelheid je op het moment van de test hebt. Daarmee kun je ook bij je provider aankloppen ‘wat te doen’. Mogelijk moeten zij langskomen om te meten of er -letterlijk- een kink in de kabel zit.
Op deze manier kunnen we het probleem sneller oplossen.
Namens glasvezel Zuidenveld alvast bedankt.
Met vriendelijke groet
Albert Tempels